همشهری آنلاین: انیمیشن سینمایی «بونوئل در هزارتوی لاک‌پشت‌ها» به کارگردانی سالوادور سیمو در سرزمین مادری فیلمساز نامدار اسپانیایی روی پرده رفت.

انيميشن بونوئل در هزارتوي لاكپشت ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سینه‌یوروپ، انیمیشن ۸۰ دقیقه‌ای «بونوئل در هزارتوی لاک‌پشت‌ها» بر اساس کتابی مصور به همین نام نوشته فرمن سولیس ساخته شده و کارگردان در تولید آن علاوه بر رنگ، از «زمین بدون نان» هم بهره برده است؛ مستندی ۲۷ دقیقه‌ای که لوئیس بونوئل آن را در ۱۹۳۳ یعنی در ۳۳ سالگی کارگردانی کرده بود.

داستان فیلم در پاریس ۱۹۳۰ می‌گذرد؛ زمانی که بونوئل و سالوادور دالی چهره‌های اصلی جنبش سوررئالیسم هستند. فیلمساز جوان پس از رسوایی مربوط به فیلم «عصر طلایی» ناگهان بی‌پول می‌شود و در این شرایط دشوار حتی نمی‌تواند هزینه تولید مستندی درباره یکی از فقیرترین مناطق اسپانیا را تامین کند. رامون آسین، دوست مجسمه‌ساز بونوئل یک بلیت بخت‌آزمایی می‌خرد و قول می‌دهد اگر بلیت برنده شد، پول ساختن فیلم را بدهد. بخت به آنها رو می‌کند و...

«بونوئل در هزارتوی لاک‌پشت‌ها» پیش‌تر در جشنواره‌هایی چون مالاگا، میامی و گوادالاخارا شرکت کرده و از آنجا که به فراز و نشیب‌های زندگی یکی از مهم‌ترین سینماگران تاریخ اسپانیا پرداخته، تماشای آن می‌تواند برای تماشاگران اسپانیایی جذاب باشد. سیمون که در مکتب فیلمسازی هالیوود تربیت شده و رشد کرده، پیش از این دو انیمیشن بلند داستانی ساخته و «بونوئل در هزارتوی لاک‌پشت‌ها» سومین تجربه کارگردانی اوست.

فیلم تازه سیمو با وجود انیمیشن بودن، برای مخاطب بزرگسال ساخته شده و ویژگی اصلی آن افزودن رنگ و نور به داستان مصور سیاه و سفید است. در واقع، بینندگان «بونوئل در هزارتوی لاک‌پشت‌ها» با زوایایی تازه از زندگی و شخصیت هنرمندی آشنا می‌شوند که «سگ آندلسی»، «ویریدیانا»، «میل مبهم هوس» و «جذابیت پنهان بورژوازی» را از خود یادگار گذاشت و در ۱۹۸۳ در ۸۳ سالگی در مکزیک از دنیا رفت.

کد خبر 438521

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha